Een VR-training voor levering met meer zorg en aandacht door de PostNL pakketbezorger.
PostNL bezorgt pakketten voor een aantal medisch leveranciers. Chauffeurs komen daardoor vaker aan de deur bij hulpbehoevende mensen. Deze levering vraagt net even wat meer aandacht dan gebruikelijk.
De chauffeurs van PostNL hebben een doorlopende strakke bezorgplanning waar zij zich aan houden. En onderweg zit het altijd tegen .... Met medische leveringen zullen zij bovendien vaker te maken krijgen met mensen die wat slechter te been zijn. Hierdoor kan het bezorg moment langer duren. Des te belangrijker dus dat het aflever proces zo efficiënt mogelijk verloopt. Daarom is het belangrijk om iedere klant met een positieve houding te benaderen.
Tijdens de training worden een aantal bezorgmomenten gevisualiseerd: een slecht voorbeeld, een neutraal voorbeeld en een goed voorbeeld. Daarbij wordt het moment zowel beleefd vanuit het oogpunt van de chauffeur, als van de klant. Deze aanpak biedt vele eye-openers en aangrijp punten voor een meer professionele houding en gedrag.
Bij deze training wordt gebruik gemaakt van een VR-classroom. Hierbij heeft een groep cursisten tegelijkertijd dezelfde training met allen een eigen VR-bril. Hierdoor kan de training naderhand in een groep besproken worden en is het ook efficiënt.
De training is vormgegeven in een aantal 360 graden video’s. In deze video’s worden een aantal praktijksituaties weergegeven. Deze situaties laten verschillende interacties tussen de bezorger en de klant tijdens de bezorging zien. Het perspectief van zowel de chauffeur als de klant komen aan bod.
Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!