Spring naar navigatie Spring naar inhoud
concepting

Alles begint met een goed concept. Een bedrijf, merk, campagne of een middel. Traditionele marketingmaakt plaats voor concepting. Van een klant- en productgestuurde aanpak naar communicatie vanuit de kern, de identiteit. Dit zorgt voor authenticiteit en onderscheidend vermogen. Een unieke belofte aan de klant. En wij maken samen met jou die belofte waar.

  • Nieuwe mogelijkheden ontdekken
  • Terug naar de kern
  • Creatief concept


Wij vertalen de identiteit, de kern van jouw merk naar een uniek concept. Dit creatieve concept is kort en krachtig. Een goed concept past immers op een bierviltje.Wij helpen organisaties nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Goed concept als basis van succes.

Traditionele marketing versus concepting

Concepting wordt gezien als omgekeerde marketing. In plaats van beginnen bij de P van product, begin je bij de P van promotie (lees: communicatie). Waarom? Het is steeds lastiger om een voorkeurspositie bij (potentiële) consumenten te creëren. Bedrijven hebben steeds meer moeite om zich te onderscheiden van concurrenten. Alleen vertellen wat je doet en verkoopt is niet meer genoeg. Hiermee blijf je niet relevant, niet top of mind.

Terug naar de kern

Bij concepting draait het om het op de markt brengen van een gedachtegoed, zoals een houding, visie en overtuiging. Of een concept die sympathie bij de consumenten opwekt, of hen inspireert. Men individualiseert steeds meer en zoekt naar merken en producten die de eigen identiteit versterken. 

Creatief concept

Wanneer de identiteit, de kern van jouw merk vertaald is naar een creatief concept is het nog niet afgelopen. Nee, dan begint het pas. Door het concept overal consistent toe te passen wordt de totale perceptie van het merk gevormd. Het gaat hierbij niet om veel, maar om de juiste communicatie. Van doelgroep naar fans. Wij vertalen de identiteit, de kern van jouw merk naar een uniek concept. Een uniek concept voor een bedrijf, merk, campagne of een middel. Wij helpen organisaties nieuwe mogelijkheden te ontdekken.



creatief idee?

Pelle denkt graag met je mee! 

Bedankt voor je bericht

Meer weten? Wij bellen je graag!

Dankjewel, we nemen contact met je op.