Het ontwikkelen van een keurings- en inspectie-applicatie voor JOVI

Opdracht

Het ontwikkelen van een keurings- en inspectie-applicatie voor JOVI

Diensten
Webapplicatie
Klantportaal

JOVI is een prachtig Leeuwardens bedrijf dat al meer dan 47 jaar actief is in het bewerken en fabriceren van machineonderdelen. Daarnaast beschikt JOVI over ruime ervaring in het inspecteren, keuren en reviseren van machines. Voor het regelmatig keuren en inspecteren van machines heeft Coolminds in samenwerking met JOVI een nieuwe applicatie ontwikkeld in Laravel, die het volledige werkproces van de monteurs ondersteunt.

De aanleiding

De aanleiding voor dit project was urgent: JOVI werkte met twee sterk verouderde pakketten, waarvan het ‘jongste’ al 20 jaar oud was. Oorspronkelijk was het idee om het oudste pakket samen te voegen met het iets nieuwere, maar dat is er nooit van gekomen. Met de opkomst van nieuwe webtechnologieën – die altijd en overal beschikbaar zijn – werd duidelijk dat het verstandiger was om een volledig nieuw systeem te ontwikkelen.

Daarbij kwam dat het oudste systeem technisch op instorten stond. Er moest snel geschakeld worden om de continuïteit van de keuringen te waarborgen. Dat onderstreepte des te meer de noodzaak voor een professioneel, stabiel en flexibel systeem, gebouwd voor de toekomst.

De Uitdaging 

  • Een eenvoudig werkende interface voor complexere vragenlijsten en keuringsrapporten.
  • Een optimale UX/UI-ervaring voor de gebruikers van de applicatie (werkvoorbereiding en monteurs). 
  • Maximale flexibiliteit in vragenlijsten en rapportages, aangezien elk rapport maatwerk is.

Onze oplossing: maatwerkapplicatie met volledige flexibiliteit

Voor JOVI ontwikkelden we een uiterst gebruiksvriendelijke keurings- en inspectietool met rapportagefunctionaliteit. Door de grote verscheidenheid aan machines, keuringseisen en vragenlijsten is elk onderdeel modulair opgezet. Zo kunnen we maximale flexibiliteit bieden en tóch eenduidig te kunnen rapporteren.

Gedurende het ontwikkeltraject kreeg JOVI al de vraag van haar klanten of zij ook zelf hun keuringsrapporten konden inzien.  Daarom besloten we om direct na de oplevering door te ontwikkelen met een aanvullend klantenportaal. Dit portaal bleek een logische volgende stap om ook klantcommunicatie te moderniseren en digitaliseren.

Het resultaat

Meer eenheid in de werkvoorbereiding, geen gedoe meer met papieren formulieren en veel meer efficiency op de werkvloer.

Keuringen en inspecties verlopen sneller en nauwkeuriger. Machinebeheer en rapporten zijn conform wetgeving geregeld en de applicatie is vanaf elke plek met internet te gebruiken.  

Ben je ook opzoek naar een ontwikkelpartner voor de lange termijn? 

Wil je meer weten over jouw software vraagstuk? Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen! 

Neem contact op
👋 Hallo, heb je een vraag?

Of wil je gewoon graag meer informatie? Stuur Rogier een whatsapp bericht. Bellen kan uiteraard ook op
06 533 64 157.

Stuur whatsapp bericht