Vodafone Business Partner Portal

Opdracht

Hoe faciliteer je je partners maximaal voor de verkoop van je diensten?

Diensten
webapplicatie
API

Hoe faciliteer je je partners maximaal voor de verkoop van je diensten? En hoe creëer je een voorkeurspositie ten opzichte van de andere telecomproviders? Via een partnerportal die alle bedrijfsaspecten raakt voor training, marketing, verkoop en aftersales en dat vooral ook geïntegreerd, gemakkelijk en overzichtelijk aanbiedt. VodafoneZiggo biedt het zijn partners.

Het ondersteunen van partners

De zakelijke diensten van VodafoneZiggo worden verkocht via een uitgebreid indirect kanaal van partners. De Vodafone Business Partner Portal ondersteunt deze partners bij de verkoop van de diensten door het werk zo gemakkelijk mogelijk te maken. En niet alleen met een overzichtelijke orderstraat waarin alle orders kunnen worden geplaatst. 

De portal levert de partners:

  • Verkoopinformatie.
  • Actueel nieuws.
  • Evenementen.
  • Marketing materialen.
  • Offertes.
  • Orderstatus.
  • Direct toegang tot de servicedesk.

Alles in één omgeving

De partnerportal is geïntegreerd met achterliggende systemen. Zo zijn een vijftal informatie feeds onderdeel van de portal, van corporate nieuws tot storingen. Met de Coolminds Single Sign On, onderdeel van de Coolminds API, is met één keer inloggen ook de toegang tot de Vodafone Academy geregeld en ook voor de toegang tot het marketingprogramma van Excite for Business hoef je maar die ene keer in te loggen.

De partnerportal is verder een centrale hub voor het controleren van de aanwezigheid van kabel en glasvezel en de beschikbaarheid van diensten. In de verwerking van AOP (abonnee overname punt) aanvragen die binnenkomen via kabelaansluiting.ziggo.nl speelt de partnerportal ook een centrale rol. 

Geïntegreerd, gemakkelijk, overzichtelijk. En zo faciliteert een systeem de prettige samenwerking in een complexe omgeving.

Wat zijn jouw online ambities?

Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!