Klanten informeren over de voortgang met portal Mijn Nieuwe Huis

Opdracht

Bewoners van een nieuwbouwhuis het gemak bieden van het indienen van een online aanvraag voor dienstverlening.

Diensten
webapplicatie
API

Coolminds ontwikkelde voor Ziggo de portal Mijn Nieuwe Huis. Bedoeld om eigenaren van een nieuwbouwhuis te ondersteunen en begeleiden in het afnemen van diensten van Ziggo. Een groot succes: het afgelopen jaar werden er ongeveer 100.000 aanvragen via de portals van Mijn Nieuwe Huis en Kabelaansluiting geplaatst!

Het vraagstuk

Als toekomstig bewoner van een nieuwbouwhuis ben je met van alles tegelijk bezig. Je moet enorm veel keuzes maken. welke vloer, welke keuken, welke tegels op de muren, en ga zo maar door. Een vaak onderbelicht deel is het installeren van je internet, telefoon en televisie. Daar heeft Ziggo een oplossing voor ontwikkeld samen met Coolminds. De portal Mijn Nieuwe Huis!

Doel van dit klantenportaal is enerzijds het goed en tijdig informeren van klanten over de voortgang van hun aanvraag, en anderzijds het binnenhalen of behouden van klanten door middel van goede, strak lopende processen.

De oplossing

Het proces van de toekomstige bewoner begint op Ziggo.nl. Daarvandaan wordt hij verwezen naar de portal Mijn Nieuwe Huis. Eenmaal daar aangekomen krijgt de toekomstig  bewoner informatie over waar hij rekening mee kan en moet houden. Ook plaatst de toekomstige bewoner hier de aanvraag voor diensten van Ziggo. Op basis van API koppelingen naar ondersteunende systemen weten we al welke diensten op het toekomstige adres kunnen worden afgenomen. 

De communicatie

De portal werkt geïntegreerd met achterliggende systemen binnen Ziggo. Hiervoor zijn diverse koppelingen ontwikkeld. Statuswijzigingen worden direct verwerkt in het statusoverzicht van de aanvraag. Berichten worden niet alleen gemeld in de portal, klanten worden actief via mail en SMS op de hoogte gehouden van de voortgang. Geïntegreerd, gemakkelijk, overzichtelijk. Precies dat beoogt Coolminds met de ontwikkeling van online applicaties

Zo faciliteert de portal optimale communicatie tussen de toekomstige bewoner en Ziggo. En dat is weer een zorg minder voor de klant. die heeft immers al genoeg om zich druk over te maken! 

Wat zijn jouw online ambities?

Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!

Neem contact op
👋 Hallo, heb je een vraag?

Of wil je gewoon graag meer informatie? Je kunt gemakkelijk onze collega Rogier een whatsappje sturen.

06 533 641 57