Het verkoop proces efficiënt inrichten door het ontwikkelen van een portaal voor zowel medewerkers als klanten.
Hoe kun je als organisatie blijven groeien zonder constant nieuw personeel aan te moeten nemen? Door zelf efficiënter te werken en door klanten onderdeel te laten worden van het proces!
Seafood Connection is de Europese groothandel voor vis. Iedere dag eten meer dan een miljoen mensen vis van Seafood Connection. Dagelijks werd de verkoop binnendienst overstelpt met telefonische orders van buitenlandse verkoopagenten en klanten. Deze orders werden na de intake verwerkt in Exact software. Dat moest anders, efficienter, minder foutgevoelig, en met oog voor een optimale customer journey. Na een intensief adviestraject, waarbij we met verschillende geledingen van de organisatie hebben gesproken, stond het basisproces op papier.
Door de inzet van een salesportal (Seasight) voor de buitenlandse agenten en een salesapp (Fishmarket) voor klanten, met Exact als backoffice systeem werkt Seafood Connection nu veel efficiënter. Met slimmigheden, zoals een eigen assortiment en prijslijst voor agenten en klanten, en ook met informatie over de voortgang van de levering en de betaalstatus van facturen. Zo zijn agenten en klanten altijd voorzien van de meest actuele informatie en wordt de verkoop binnendienst ontlast van veel administratieve taken. Bijkomend effect, de klanten en agenten waarderen de service van Seafood Connection hoger. Procesoptimalisatie avant la lettre!
Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!
Neem contact op